CsaMoVáK - Csattogó Motoros Vándorok Klubja
 
Ma 2020. szeptember 22. kedd, Móric napja van.
Holnap Tekla napja lesz.
"Klubtag szeretnék lenni. Mit tegyek?"
Kattints -> IDE!
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Kattints ide!

Elfelejtetted jelszavad?
Kérj újat itt.
Navigáció
Főoldal
Hírek
Cikkek
Fórum
KRESZ
ELADÓ cuccok
GyIK
Letöltések
Linkek
Kapcsolat
Keresés
Eseménynaptár
Szavazás
Nagy divat manapság az okostelefon és a mobilinternet. Használsz mobilnetet az okostelefonodon?

Persze, mobilnet előfizetésem is van

Igen, néha-néha, de csak előfizetés nélkül

Okostelefont használok, de nem netezek rajta

Nincs okostelefonom, de tervezek venni egyet

Nem okostelefont használok

A telefon nem internetezésre való

Nincs mobilom

Mi az az okostelefon?

Szavazáshoz be kell jelentkezni

Eredmények
Hozzászólások : 3
Archívum
Table './csamovak_honlap_v2/fusion_online' is marked as crashed and should be repairedTable './csamovak_honlap_v2/fusion_online' is marked as crashed and should be repairedTable './csamovak_honlap_v2/fusion_online' is marked as crashed and should be repaired
Online
Table './csamovak_honlap_v2/fusion_online' is marked as crashed and should be repairedTable './csamovak_honlap_v2/fusion_online' is marked as crashed and should be repaired Vendég: 0
Nincs Online tag

Regisztráltak: 936
Nem aktiváltak: 0
Legújabb tag: yon0124
Szótár
Cikkek: Motorok
250-es V2-esek összehasonlító tesztje
Összehasonlító teszt: QuanJiang 250, Suzuki VL 250 Intruder LC, Yamaha XVS 250 Drag Star

EMANCIPÁTOROK

Bevezetőnk természetesen tréfa, mindössze annyi az apropója, hogy negyedliteres cruisereket hasonlítunk össze, és e köbcenti-kategória gépei üléseik alacsonyságával, csekély súlyukkal és könnyű vezethetőségükkel különösen alkalmasak kisebb termetű férfiak, kezdők és nők számára.

Tehát három 250 cm3-es cruisert, pontosabban két cruisert és egy gyári soft-choppert hasonlítunk össze. A softchopper régi ismerős, a Yamaha Virago családjának 250-es példánya. De nézzük meg jobban! nem is Yamaha, bár megtévesztésig hasonló ahhoz! Jobban szemügyre véve apróbb eltérések árulkodnak arról, hogy nem Viragóval állunk szemben. Tankján nehezen kibetűzhető felirat: Quanjiang, oldaldeklijén QJ 250 felirat. Ez a motor is keletről érkezett, de nem Japánból, hanem Kínából. Küllemében csak azok vesznek észre különbségeket, akik jól ismerik mindkét motort. Más az index, más a fényszóró, a hátsó lámpa és más a kormány. A váz, a blokk és a karburátor ránézésre pontosan ugyanaz. A motor vonalvezetése a nyolcvanas éveket idézi. Magasra emelt tacskókormány, meredeken lejtő tank, gazdagon párnázott ülések és az üléshez aránylag közel helyezett lábtartók.

A Suzuki Intruder és a Yamaha Drag Star kinézete jobban megfelel a ma divatos irányzatnak. már nem chopper az easy-riderség kelléke, hanem cruiser. Mindkét motor ízig-vérig cirkáló. Alacsonyak, hosszúak, lábtartóikat előre helyezték, kormányaik szélesek, nincsenek nagyon magasan. Mindhárom motor komolyabb, nagyobb lökettérfogatot sejtet a valóságosnál. Az egyforma térfogatú hengerek mindannyian gazdagon ellátott hűtőbordákkal igyekeznek nagyobbnak tűnni tényleges méretüknél. Itt a Drag Star tűnik ki leginkább, utána a QJ következik, és az Intruderen lehet leginkább észlelni a valódi lökettérfogatot. A Quanjiang és a Yamaha Drag Star kormánykapcsolóit vizsgálva ismét meggyőződhetünk valamiféle rokonságról köztük.

Tökéletesen egyformák az armatúrák és a kapcsolók, de a kínai motor részegységeinek anyaga olcsóbb műanyag benyomását kelti. A QJ kilométeróráját a kormányon, a Yamaha és az Intruder pedig természetesen a tankba építve hordja. műszerezettségük nagyjából egyforma, bár a Kínai motor visszajelzői halványak, jeleiket napsütésben nehéz észlelni. A Yamaha és a Suzuki formái - lévén eleve divatosabbak - több finomsággal kényeztetnek, mint a kínai motor. Finom megoldásaival a Yamaha tűnik ki leginkább. Van egy kis plusz ajándék a lámpa, az első sárvédő és hátsó sárvédő vonalvezetésében. Ugyanezt a finom szellemességet érezni az Intruder tankba épített műszerfalán. A QJ itt egyszerűségével tüntet, de például indexeinek formája szebb. Az első menetet, a küllembajnokságot a Yamaha biztosan nyeri, a második helyen az Intruder áll.

Szorítóból! Következik a második menet: üléspozíció. A QJ üléspozíciója a Virago családot juttatja eszünkbe. Aránylag magasra hozott kormányok és közeli lábtartók. A hátsó ülésre kötött csomagnak támaszkodva azonban nagyon kényelmes. Az alacsonyabb motorosoknak egyáltalán nem kellemetlen a közeli lábtartó. A nyereg kinézete ellenére nincs kényelmetlenül túlpárnázva, meglehetősen sokáig lehet rajta zsibbadás nélkül ülni. A Yamaha üléspozíciója - akárcsak a nagyobb Drag Staroké. Maga a példaszerű cruiserező tartás. Messze előre szerelt lábtartók, alacsony és nagyon széles kormány. Nyerge hasonló keménységű, mint a Quanjiangé és kissé kagylós kialakítású. A Suzuki Intruder üléspozíciója két társáé között van. Lábtartója nincs annyira előre szerelve, mint a Yamaháé, de nincs is oly közel, mint a QJ-n. Kormánya magasabban van ugyan, mint a Drag Staré, de nem ívelése miatt, hanem mert magasabban van a kormány nyak. Ülésének formája a nagy 1500-as Intrudert idézi. A Suzuki utas ülése a legkényelmesebb. A Drag Starénél még a QJ utas ülése is jobb, mert a Yamaha magasra szerelte a lábtartókat, így az utas feneke az egyébként kellő nagyságú üléssel is csak egy ponton érintkezik. Hosszabb távon nagyon kényelmetlen. A második menetet, az ergonómiát a Suzuki és a Quanjiang megosztva nyeri.

Szorítóból! Következik a harmadik menet: menettulajdonságok. Beindítva a motorokat, a legférfiasabb hang a Quanjiang shotgun kipufogójából árad. A másik két motoré nagyjából egyforma. A QJ sebességváltóján eleinte kissé nehezen érezni, hogy egyesbe került-e vagy még üresben van. A váltásokkor a váltókar kissé nyúlós érzést ad. A Yamaha váltója működik a leghosszabb utakon, jól jelezve ezzel a váltásokat. A váltó finomságával az Intruder tűnik ki.
A gázt ráhúzva azonnal érezhető, hogy nem állnak hegyekben a lóerők, türelmesen ki kell várni, amíg motorjaink felgyorsulnak. Azért ebben is érezhetők különbségek. A QJ és a Yamaha inkább magasabb fordulaton indul meg, a Suzuki már az alsó fordulatszám-tartományban is jobban húz. Úgy éreztük, mintha 100 köbcentivel nagyobb motor lenne benne, mint a másik kettőben. Fordulékonyságban a Suzuki bizonyul legjobbnak, meglepően kis sugarú körön meg lehet vele fordulni. A QJ fordulékonyságát a hamar koppanó kormányütközők szorítják jóval szűkebb határok közé. Egyenetlen terepen a Yamaha széles kormányaival a legkönnyebb megzabolázni a kereket jobbra-balra csavargató hatásokat. Fékezés első fékkel: a QJ kétdugattyús féknyergei lehetnének határozottabbak, de a fő probléma a fékerő pulzálása. A tárcsa felszíne nem sík. A Yamaha szintén kétdugattyús féknyergekkel és igen határozottan lassítja a 155 kg-os járművet. Ugyanilyen jól, ha nem jobban lassít a Suzuki mindössze egyetlen dugattyús féke. Jól adagolható és határozottan fog. Futóművét tekintve a QJ rugóútjai aránylag hosszúak, viszont alulcsillapítottak. A Drag Star rugóútjai meglehetősen rövidek, akárcsak az Intrudernél. A harmadik menetet, a menettulajdonságok viadalát a Suzuki nyeri.
Szorítóból! Következik a negyedik menet: ár. E műfaj V2-es motorjai általában nem olcsók. Ha valaki V2-es cruiseren, chopperen akar ülni, még akkor is jóval egymillió Ft felett kell fizetnie, ha csak 250-es gépet vásárol. A QJ kinézetre szinte hamisítatlan Virago, és ez a motor pályafutása alatt - és amíg át nem adta helyét a Drag Starnak - igen népszerű volt a hölgyek és a kezdők köreiben. Kisdolgozása nem olyan finom és aprólékos, mint másik két társáé, de ha valaki ehhez a műfajhoz ragaszkodik, és olcsó motort akar, akkor nincs is más alternatíva. A bruttó 660.000 Ft-os eladási árral egyetlen más 250-es V2-es sem képes versenyezni.

A Yamaha kinézetre a legszebb és legkomolyabb mindhárom gép közül, de a minőségnek és a fílingnek ára van. Tesztünk ideje alatt 1075000 Ft-os akciós áron lehetett kapni a Drag Start, akción kívüli ára 1235000 Ft.
A Suzuki talán nem hozza olyan hangsúlyozottan a cruiser jegyeket, mint a Drag Star, de a cruiser kategórián belül minden ízében ésszerű motor, mindenféle túlzások nélkül. Motorja erősebb társainál, és a gép kifejezetten könnyedén, jól vezethető. Ára 1250000 Ft. (Forrás: MOTORREVÜ)

A téli motorozás titkai
Egy mackó, két mackó, három mackó

Több őszi hétvégének úgy álltunk neki, biztosan az lesz az utolsó motoros nap. Mégis november közepéig tartottak a túrák, sokan csak akkor tolták be a motort a garázs végébe. Vannak olyanok, akiknek a szezon sosem ér véget. Ők a motoros futárok.



A teljes cikket itt olvashatjátok

Forrás:Totalbike.hu



KSM-200 tartósteszt
No szóval a kevélyről. Egészen pontosan a Keeway KSM-200 tipusról. Ezt azért fontos előre tisztázni, mert ez a keeway egy OEM brand, több különböző, egymástól független kínai gyár termékeit is árulják. Ezt a tipust a Zonshen gyár csinálja egy nyolcvanas évekbeli Honda XL-200 alapján. Hogy licensz-e vagy copycat, azt nem tudjuk, de minden esetre a blokk is, a váz is szemre teljesen ugyanolyan, csak a műanyag borítások és deklik vannak kicsit átdizájnolva (megj. elég gagyin, de hát ez egy kínai terméktől nem meglepő). A termék új ára most ősszel 350e Ft volt, a használt (általában 3000-5000 km-et futott) darabok ára 170e és 250e között mozog, attól függően, hogy szezon eleje van-e vagy vége, mennyire gyorsan akarja a gazdája eladni stb.

A készülék kidolgozása és felületi kikészítése nagyjából a néhai szoci motorokénak (MZ, Jawa stb) felel meg, a festés, szinter és galvánbevonatok igényesek és tartósak. Az összeszerelés viszont egy kicsit trehány, nem csak a műanyag alkatrészek rögzítésénél, de a kipuffogódob és a blokk felfogatásánál is elspórolták a rezgéscsillapító gumikat, ennek megfelelően rezeg, bizsereg az egész szerkezet, sőt, potyognak a csavarok, mert a körmös/rugós alátéteket is elspórolták az elvtársak. Ilyen szempontból tehát Dacia jellegű életérzés: mielőtt használni kezdenéd, szét kell szedni, és pótolni a fenti hiányosságokat. Sajnos a blokk gumizására nincs lehetőség, mivel a forgattyúsház teherviselő elem (ez adja a váz húzott ővét), ha kigumizod, elveszti a gép a stabilitását, tehát bizonyos mértékű rezonancia meg fog maradni. (Megjegyzem a Honda XL-125 is rezonál, szóval ez konstrukciós fogyatékosság.)

Szembeötlő hiba a túlságosan rövidre méretezett áttétel: ötödik sebességben 60-nál már erőteljesen pörög a motor, 80-nál gyorsabban meg csak nagyon szőrös szívű személy hajtaná. Szerencsére a lánckerekek rögzítése nagyon sok más hasonló japán tipuséval is vág, a JT Sprockets csinál is hozzá különböző fogszámúakat. Az első kódja JTF259, a hátsóé JTR269. Az eredeti 15/56-os áttételt 17/47-re cserélve egy teljesen normális és használható motort kapunk. (A lánckerekeket itthon a Pink Motorsnál lehet beszerezni.) Ez az arány teljesen azonos a mások által ajánlott 16/43 párosítással, de a nagyobb lánckerekekkel nem csuruszkolja a lánc a hátsó villát. Ennél hosszabb áttételt felrakni nincs értelme, mert azzal sem megy többet, viszont az elindulás sokkal jobban igénybe veszi a kuplungot.
A kicserélt áttétellel a motorkerékpár végsebessége 100kmh körül van. Lejtőn lefelé, hátszéllel 110-120-ra is fölmegy, de a fölé az istennek sem, akármit csinálsz is. Viszont a 90kmh-s országúti utazót hegyen-völgyön át is tartja, akár két személlyel is, és nem kell visszakapcsolgatni. Hacsak utol nem érsz egy 80-al robogó kamiont, mert azt megelőzni már elég bevállalós... szóval ez a jármű inkább városba való.
A hátsó dobfék meglepően jó, az kis tapadófelületű enduró gumival kifejezetten veszélyes is. Az első egydugattyús tárcsa viszont elég szánalmas, az ETZ-n jobb fék van.
Nem kifejezetten konstrukciós hiba, de a hazai viszonyok közt idegesítő, hogy a gyári lámpáját valami itthon ismeretlen foglalatú 35/35W-os halogén izzóval szerelték fel. Ilyet nem csak az autósboltban, de a szentendrei keeway képviseleten sem sikerült vásárolnom. Állítólag a 12V-os siimsonban volt még ilyen körte, de a Zichy Jenő utcában sem tudtak ilyet adni, így hát a gyári lámpájáról gyorsan lemondtam, és föltettem helyette egy jawa lámpát, ami a minden benzinkútnál kapható 40/45W-os "almaizzóval" működik. (Jól is tettem, mert azóta már kétszer égett már ki a körtém menet közben, és a tartalék körte mindkét esetben használhatatlan volt, egyszer megszakadt a rázkódástól, másszor meg össze volt törve, úgyhogy kapóra jött, hogy az első kútnál vehettem újat.)
Az viszont már igazi idegesítő hiba, hogy a hátsó lámpában csak úgy lehet körtét cserélni, ha az ember előbb a csomagtartót, majd a farokidomot leszereli. Amikor ezt rövid időn belül harmadszor csináltam, inkább vettem a Homasitában egy LED-es körtét, és azt tettem bele.
Az első sárhányó sem egy sikerült darab, de az emberek többsége nem is motorozik esőben... de aki szeretne, az számítson arra, hogy a sárhányót érdemes kicserélni. (Az RMC-ben kaphatók különböző Polisport tip univerzális enduro sárhányók 4-6e Ft körül, de én speciel egy kerékkel együtt mozgó danuvia sárhányót raktam rá.)
Az áramfejlesztője nincs túlméretezve, a szokásos világításokon és az önindítón kívűl nagyjából a fűthető markolatot bírja még el. Egyszer kísérleti jelleggel vettem bele egy 55W-os halogén izzót a 40W-os helyett, de azzal már estére leszívta az akkut a városi forgalomban. A 40W-os körte meg a markolat nagyjából a fölső határeset, de a markolatot is inkább csak félgőzön szereti, teljes gőzön az is merít. Nagy problémát egyébként a merítés nem jelent nála, hiszen mágnesgyújtásos és van rajta berúgó kar is, tehát ha lemerül az akku, az max annyiban nyilvánul meg, hogy hunyorog a lámpa, meg esetleg alapjáraton nem villog az index, és ha lefulladna, akkor nem indul gombnyomásra, hanem rugni kell.

A készülék gépkönyv szerint 2 litert fogyaszt, de természetesen ez (mint az ilyesmi általában) hazugság. Nekem városban 3,5..4 liter körül mozog, ha minden jól működik rajta. Ez az érték nagyjából független attól, hogy nyári száguldozás van-e, avagy téli lefagyott úton óvatoskodás. Országúton is hasonló érték jön ki, de még nem mértem le pontosan. A tank kb. 6-7 literes, e miatt elég sűrűn kell benzinkúthoz menni. A gépkönyv 90-es benzint ír elő, mivel itthon ilyen nincs, én 95-öst szoktam tankolni. (Ha lenne 91-es, szerintem az is bőven jó lenne bele.) Az előgyújtás nem állítható. Semmi módon. A jeladó tekercs bele van csavarozva a bal oldali deklibe, annak is a belső oldalára, és egy milliméternyit sem lehet rajta moccantani. Szóval magas oktánszámú benzint nem nagyon lehet hozzá használni, illetve nem érdemes, mert nem lehet a gyújtást hozzá állítani. A szelepek gyári értékre beállítva is eléggé zajosak, lehet, hogy az ólmozott benzint jobban szeretné, én nem adalékolgatok.
A jármű olajfogyasztása jelentős: 200-300 km-en bekap egy fél lityit. A feltöltési mennyisége egyébként egy liter, és gépkönyv szerint ezt 2000km-enként kell cserélni. Szóval végeredményben az olajigénye nagyjából annyi, mint egy kétütemű motornak, igaz, megelégszik az 1380 Ft/5l teszkógazdaságos olajjal is. (A gépkönyv szerint EQ15W40QE kell bele, ezt a teszkó-olaj tudja.)

A járművel 22e km alatt a következő hibák fordultak elő: letört a hátsó csomagtartó és a kipuffogódobot tartó fül (ez még a kipuffogó kigumizása előtt, és valószínűleg amiatt következett be), elromlott az indexkapcsoló, felmondta a szolgálatot a hátsó lengéscsillapító, később elnyíródott a lengéscsillapító fölső csavarja (első hazaszállítás), szétrepedt-szétszakadt mindkét telóharmonika (a gumialkatrészek nagyon gyorsan öregednek), elrepedt a tankon a benzincsap felcsavarására szolgáló csőcsonk keményforrasztása, eltört egy hátsó küllő, után kellett állítani a kormánycsapágyat, kikotyogósodott a lánckerékoldali hátsó csapágy (lehet, hogy ennek egy rosszul sikerült láncfeszesség-beállítás volt az oka), elkoptak a kerécsapágy-szimmeringek (a blokkban lévők még tömítenek, de ki tudja, meddig), egyszer csúszni kezdett a kuplung (lamellákat cseréltem, azóta jó, hogy mi volt az oka, a mai napig nem értem, mert a régi lamellák sem voltak kopottak), egyszer kidörzsölődött a vilanydrót a kormánynál és mindig kiverte a biztosítékot, kétszer kellett indexrelét cserélnem, ezen kívül az összes létező műanyag alkatrész szakad-reped-törik le róla, részben a rezonanciák miatt, részben a mostoha bánásmód miatt. Közben lefutottam a gyári abroncsait, és a harmadik láncot nyűvöm (hej, fradidrukkerek nem kell valakinek használt motorbicikli-lánc?)Motorosfutár
Pontos idő
Eseménynaptár
<< 2020 Július >>
Ke Sz Cs Sz Va
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Nincs esemény

Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni

Suti
2020.09.12 09:02
Marcsiknak nagyon boldog névnapot kívánok! smiley

gitmiki
2020.09.09 06:57
Szép jó napos napot kívánok !

KainJoci
2020.09.06 06:58
Szervusztok!BTR sok boldogot!

BTR
2020.09.05 18:13
Köszönöm szépen!

kymco2
2020.09.05 04:50
Sok Boldog Névnapot Kívánunk Neked Viktor!

Archívum
Rádió
Válaszd ki a rádiót a listából, és kattints az OK gombra

Copyright © CsaMoVáK